Ko darīt, ja nevar iedarbināt auto?
Ko darīt, ja nevar iedarbināt auto?
Dažkārt autovadītāji saskaras ar to, ka automobiļi nav iespējams iedarbināt. Šī problēma ir aktuāla ne tikai gada aukstajā sezonā.
Iiepazīstināsimies ar iespējamajiem šīs problēmas cēloņiem un risinājumiem.
Aizdedzes atslēgas bojājumi
Tādā gadījumā jāvēršas pie speciālista, lai bojājumus novērstu. Automašīnu var mēģināt iedarbināt arī ar rezerves atslēgu.
Nestrādā starteris vai arī tas darbojas pārāk lēni – izlādējies akumulators
To var pārbaudīt ieslēdzot automašīnas salona griestu apgaismojumu. Ja tas neslēdzas, ir vājš vai izdziest, līdz ko mēģiniet iedarbināt dzinēju, akumulators ir izlādējies.
Ja apgaismojums nav traucēts, taču dzinēju tik un tā nav iespējams iedarbināt, auto jānogādā autoservisā.
Ja automašīnu nevar iedarbināt ziemā
Populārākie iemesli:
Kvēlsveces ir bojātas vai arī tām nepienāk strāva;
Nolietots starteris vai izlādējies akumulators;
Nehermētiska degvielas sistēma;
Sliktas kvalitātes degviela;
Dzinēja kompresija.
Ja ir benzīna dzinējs tipiskākie cēloņi ir:
Vecs vai izlādējies akumulators;
Problēmas ar degvielas sistēmu;
Zemas kvalitātes degviela.
Protams, iemesli var būt arī citi, taču jebkurā gadījumā nepieciešams konsultēties ar zinošiem autoservisa darbiniekiem, kuri sniegs ieteikumus problēmas veiksmīgā atrisināšanā.
Zvani | +37122089777
Bremžu disku parkaršana
Kas liecina par bremžu disku pārkaršanu?
Vienkāršākais veids, kā pārliecināties par bremžu disku stāvokli, ir bremžu iekārtas vizuāla pārbaude. Tērauda bremžu diski karstuma ietekmē maina krāsu. Sasniedzot bīstami augstu temperatūru, tie iegūst gaiši oranžu nokrāsu, bet atdziestot - violetu. Ja vizuālās apskates laikā krāsu izmaiņas tiek konstatētas, tas ir pamatots iemesls, lai dotos uz autoservisu un veiktu jau apjomīgāku diagnostiku, kā arī veiktu bremžu disku un kluču nomaiņu.Citas pazīmes, kas liecina par bremžu disku pārkaršanu:
Nodiluši bremžu kluči
Kad bremžu kluči savu laiku ir nokalpojuši, tie zaudē funkcionalitāti - vairs netiek nodrošināta pietiekami liela berze ar diskiem, kas savukārt veicina to termisku pārslodzi. Šīs pazīmes var pamanīt bremzēšanas procesā - rodas sajūta, ka bremzes nereaģē tik labi kā ierasts, un bremžu pedālis ir jāpiespiež agresīvāk.
Dūmi un deguma smaka
Dūmi reti liecina par kaut ko labu, un to klātbūtne katru reizi, kad tiek piespiests bremzes pedālis, liecina par ļoti nopietnām problēmām. Ja vadot transportlīdzekli pamani dūmus un sajūti deguma smaku, nekavējoties atrodi drošu apstāšanās vietu, kur vari nogaidīt līdz bremzes ir atdzisušas. Pēc tam taisnā ceļā dodies uz autoservisu.
Piedūmojumu un pārkaršanu var veicināt vairāki faktori, tostarp zemas kvalitātes detaļas un to nepareiza uzstādīšana.
Troksnis bremzējot
Nelabas skaņas, kas parādās katru reizi, kad piespied bremzes pedāli, diezgan skaidri signalizē par pārkarsušiem bremžu diskiem. Šajā gadījumā nelaimes cēlonis visticamāk ir nolietojušies bremžu sistēmas komponenti, kurus ir pienācis laiks nomainīt.
Pulsējošs bremžu pedālis
Par bremžu sistēmas bojājumu var liecināt arī bremžu pedāļa vibrēšana, kas būs izteikti jūtama, bremzējot pie liela ātruma. Šī ir vēl viena pārkarsušu bremžu disku pazīme.
Iestrēgusi riepa
Ja sajūti riepu pretestību, cenšoties automašīnu pacelt ar domkratu, tā var būt indikācija bremžu disku problēmām.
Izplatītākie bremžu disku pārkaršanas iemesli
Par bremžu disku pārkaršanu visbiežāk atbildīga ir berze, kas vienlaicīgi ir arī visas bremžu sistēmas stūrakmens. Vadītājam piespiežot bremzes pedāli, starp bremžu diskiem un bremžu klučiem veidojas berze, kas samazina braukšanas ātrumu. Pie agresīvas braukšanas manieres šī berze vērā ņemami palielinās.
Bremžu disku pārkaršanu var ietekmēt arī vairums citu iemeslu, tostarp:
- Radusies kļūme bremžu sistēmā.
- Nepareizi uzstādīti bremžu kluči.
- Novecojuši un/vai zemas kvalitātes bremžu kluči un diski.
- Deformējušies bremžu diski.
- Ieķīlējušās bremžu suportu vadīklas.
Kā izvēlēties mašīnas dzinējam labāko motoreļļu?
Kāpēc vajadzīga motoreļļa?
Motoreļļa galvenais uzdevums – novērst berzi un dzinēja nodilšanu. Svarīgs motoreļļas uzdevums ir siltuma novadīšana no dzinēja karstākajiem elementiem uz vēsākiem, lai novērstu motora pārkaršanu. Papildus tam motoreļļa uz eļļas filtru novada metāliskās daļiņas un ķīmiskos elementus, kas nenovēršami rodas motoram darbojoties, novērš dzinēja koroziju.
Cik bieži motoreļļa jāmaina?
Motoreļļu nav iespējams mainīt pārāk bieži – to var darīt kaut katru dienu, jo tiklīdz izbraukts līkums var uzskatīt, ka jaunā motoreļļa dzinējā jau ir paveikusi savus labos darbus, kā rezultātā kļuvusi arī netīrāka. Taču optimāls motoreļļas maiņas intervāls ir ik pēc 10 – 15 tūkst. km vai ne retāk kā reizi gadā. Šādu motoreļļas maiņas biežumu rekomendē arī vairums auto ražotāju. Turklāt pie šāda intervāla ieteicams pieturēties arī to automašīnu īpašniekiem, kuriem auto ražotājs kā pietiekamu ir norādījis eļļas maiņu pēc nobrauktiem 30 tūkst. km. Motoreļļas maiņas intervālu būtiski var samazināt apstākļi, kādos tiek braukts, un šofera braukšana stils.
Apstākļi, kas saīsina motoreļļas maiņas intervālu:
· Intensīva braukšana pilsētā un stāvēšana sastrēgumos;
· Agresīvs braukšanas stils;
· Regulāra braukšana īsos attālumos un bieža auksta dzinēja startēšana;
· Braukšana lielā aukstumā ar neuzsilušu dzinēju;
· Braukšana karstumā ar augstu dzinēja temperatūru.
Kā izvēlēties atbilstošāko motoreļļu savam auto?
Pareizākais un drošākais ir motoreļļu izvēlēties pēc auto markas un modeļa, atbilstoši ražotāja rekomendācijām. Tās atrodamas automašīnas lietošanas instrukcijā, bet, ja instrukcija pazaudēta – internetā. Jāņem gan vērā, ka arī te savu lomu spēlē klimats – visticamāk motoreļļa, ko ražotājs ieteiks konkrēta auto modeļa motora eļļošanai vēsajā Somijā būs citāda nekā karstajā Spānijā ieteicamā. Visa pamatā ir piedevas motoreļļai, kas nosaka tās viskozitāti jeb eļļas plūstamību. Jo augstāka ir motoreļļas viskozitāte, jo biezāka un mazāk plūstoša ir eļļa, un otrādi - jo zemāka ir viskozitāte, jo šķidrāka eļļa. Šķidrās smērvielas bieži sauc arī par mazāk viskozām, bet biezās – augsti viskozām. Mazāk viskozas ir piemērotākas braukšanai zemās temperatūrās, aukstumā, bet augsti viskozās – karstākos klimatiskajos apstākļos. Latvijas tirgū parasti tiek piedāvātas vissezonas motoreļļas, kuras apzīmē ar saliktu indeksu, kurā viens skaitlis norāda viskozitātes indeksu zemā temperatūrā, bet otrs augstā. Auto īpašniekam jāatceras ne vien motoreļļu laikus mainīt, bet arī regulāri pārbaudīt dzinēja eļļas līmeni. Pārāk augsts motoreļļas līmenis var veicināt eļļas noplūdi caur dzinēja blīvējošiem elementiem un motoreļļa var nokļūt uz dzinēja ārējām virsmām. Bet vēl bīstamāk ir, ja pārplūdusī motoreļļa nokļūst uz sakarsuša izpūtēja, kas var beigties ar automašīnas aizdegšanos. Pastāv arī iespēja, ka eļļa caur blīvēm un blīvslēgiem nokļūst uz automašīnas bremzēm un riepām, kas garantēti beidzas ar bremžu un auto vadāmības pazušanu. Rezultātā, pārāk augsts motoreļļas līmenis var būt ne vien zemē izsviesta nauda un apgrūtinājums automašīnas dzinējam, ko vadītājs var izjust ar auto jaudas zudumu, bet arī radīt vērā ņemamus zaudējumus un apdraudējumu veselībai. Turpretim, ja eļļas līmenis ir pārāk zems, sūknis to nespēj piegādāt berzes virsmām, attiecīgi palielinās motora nodilums un palielinās motora pārkaršanas risks. Benzīna motoru gadījumā, papildus eļļas līmenim, jāpārbauda arī motoreļļas krāsa – jo tumšāka ir eļļa, jo tā ir netīrāka un steidzamāk jāplāno eļļas maiņas.
Tehniskās apskates iziešana
Tehniskās apskates iziešana
Reizi gadā ar tehnisko apskati ir jāsasaskaras visiem auto īpašniekiem. Šajā rakstā būs vairāki ieteikumi, kas palīdzēs Tev veiksmīgi iziet auto tehnisko apskati.
Visbiežāk sastopamās problēmas, kuru dēļ netiek izieta tehniskā apskate. Šīs ir deviņas lietas, kuru dēļ visbiežāk netiek izieta tehniskā apskate:
- Nedeg kāda no lampiņām panelī;
- Problēmas ar rokas bremzi;
- Pārmērīga eļļas noplūde;
- Bremzes nedarbojas vienmērīgi;
- Ritošās daļas defekti;
- Korozija;
- Nenoregulēti vai nenopulēti lukturi;
- Problēmas ar logu tīrītājiem;
- Slikts riepu stāvoklis.
- Veic diagnostiku servisā
Pirms apskates, aizvedot auto uz servisu, Jūs varat ietaupīt laiku un naudu, kā arī atbrīvoties no stresa. Kad auto ir apskatījis eksperts, varat būt gandrīz pilnībā pārliecināts, ka iziesiet apskati ar pirmo reizi.
Ietaupiet laiku, uzticot savas automašīnas ikgadējās tehniskā apskates iziešanu mūsu speciālistiem. Pirms tehniskās apskates rūpīgi pārbaudīsim jūsu auto, veiksim nepieciešamo apkopi, visu sistēmu diagnostiku, informēsim par defektiem un novērsīsim tos, kā arī nodrošināsim tehniskās apskates iziešanu jūsu vietā.